Tuesday 1 March 2011

CENTAUR


Shen nak menyajikan  makhluk dalam legenda yang dipercaya sebagai makhluk yang nyata oleh sebagian orang, dan tak pasti  bukti kewujudannya. Beberapa di antaranya mungkin sudah tidak ada lagi, sementara yang lainnya dibuktikan tidak nyata dan yang lainnya merupakan makhluk menurut berbagai agama dan kepercayaan.




Centaur hanyalah salah satu daripada pelbagai jenis makhluk mitos yang kuat yang dimuliakan oleh tukang sihir semasa Perang (sekitar 9500 bS), Sekurang kurangnya nie yang legenda cerita kat kami. Mewakili gabungan, yang aneh dari seorang pejuang manusia dan kuda, centaur adalah seorang askar cepat, kuat, dan ganas. Tidak diketahui apakah Centaurs masih mendiami tanah Santharian pada usia saat ini, namun setiap sekarang dan kemudian cerita baru dan baru muncul di pelbagai bahagian negeri.



Penampilan. Sebuah Centaur adalah penyatuan kuda dengan penunggangnya dengan cara ajaib, menggabungkan manfaat dari semua atribut positif dari kedua-dua makhluk, terutama kelajuan (dari bahagian kuda) dan kekuatan (dari bahagian manusia). Centaur memang adalah pemandangan aneh, tapi banyak mitos mengatakan kepada kita bahawa mereka ada di masa yang sebelumnya. Beberapa sumber mengatakan bahawa tentera awalnya dibuat menjadi Centaurs sebagai hukuman atas perbuatan berbahaya. Di sisi lain, sangat mungkin bahawa penyihir sengaja melakukannya, sebagai alat perang

Kemampuan khusus. Centaur yang sangat kuat dan cepat dalam pertempuran, mempunyai kelebihan (tapi juga kelemahan) dari kedua-dua bahagian mereka terdiri daripada, manusia dan kuda.

Habitat / Kelakuan. Centaur digunakan dalam jumlah yang besar dalam Perang Terpilih, perang besar, yang tidak hanya terjun turun di Sarvonia, tetapi juga seluruh dunia menjadi kehancuran dan kematian. Kombinasi kuda dan manusia yang dihasilkan banyak keuntungan di medan perang.

Diet. Seperti Centaurs harus dikira dengan makhluk mitos, yang keberadaannya tidak dapat dibuktikan, tidak banyak yang boleh dikatakan tentang diet mereka dan hal-hal lain yang biasanya consitute entri Bestiary. Hal ini diandaikan bahawa Centaurs tidak memiliki diet tertentu. Kerana mereka tidak mempunyai tempoh tumbuh, yang diciptakan langsung ke tentera, mereka makan apa semua pejuang yang lain makan selama perjalanan mereka, yang biasanya akan menjadi makanan manusia.

Mitos / Lore. Dalam cerita mitologi Algeron ada sebuah kisah tentang seorang pembunuhan mengerikan yang terjadi di dekat Antiragon semasa Perang Terpilih. Di sana, sepasukan centaurus hanya tergoda ke semak-semak lebat di mana itu disembelih tak berdaya oleh kekuatan lawan sebagai askar ditransformasikan tidak dapat membebaskan diri, yang juga menunjukkan bahawa kejadian ajaib ini jelas binatang mitos juga mempunyai kekurangan nya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...