Tuesday 1 March 2011

ELVES

Shen nak menyajikan  makhluk dalam legenda yang dipercaya sebagai makhluk yang nyata oleh sebagian orang, dan tak pasti  bukti kewujudannya. Beberapa di antaranya mungkin sudah tidak ada lagi, sementara yang lainnya dibuktikan tidak nyata dan yang lainnya merupakan makhluk menurut berbagai agama dan kepercayaan.





elves umumnya digambarkan dalam salah satu daripada dua cara. Yang pertama kecil, makhluk berbentuk manusia, yang menggunakan kemahiran ajaib mereka untuk menghasilkan banyak hal yang berbeza daripada kek lazat untuk mainan di bengkel Santa. Yang kedua adalah bahawa mereka kuat, manusia bersaiz yang lebih indah dan mulia daripada manusia. Mereka genrally berumur panjang dan muda yang abadi.


elf adalah makhluk mitos dari Jerman Mitologi / Paganisme yang masih bertahan dalam cerita rakyat Eropah bahagian utara. Dalam mitologi Nordik mereka awalnya suatu bangsa dewa kecil alam dan kesuburan. elves sering digambarkan sebagai orang muda- dan perempuan cantik hidup di dalam hutan besar dan tempat-tempat alam yang lain, bawah tanah atau dalam perigi dan mata air. Mereka seperti digambarkan untuk menjadi hidup panjang dan kekal abadi dan mereka mempunyai kekuatan magis dikaitkan kepada mereka. Berikutan kejayaan karya epik JRR Tolkien, The Lord of the Rings-mana sebuah, bijaksana orang malaikat yang bernama elves memainkan peranan penting-mereka telah menjadi watak pokok fantasi moden (lihat: elves dalam fiksyen fantasi dan permainan).


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...