Tuesday, 1 March 2011

GRYPHONS


Shen nak menyajikan  makhluk dalam legenda yang dipercaya sebagai makhluk yang nyata oleh sebagian orang, dan tak pasti  bukti kewujudannya. Beberapa di antaranya mungkin sudah tidak ada lagi, sementara yang lainnya dibuktikan tidak nyata dan yang lainnya merupakan makhluk menurut berbagai agama dan kepercayaan.




 Berbagai jenis Gryphons
Tradisional Gryphon memiliki kepala (ditambah telinga berbulu besar), kaki depan, dan sayap seekor elang, dan kaki belakang dan ekor singa. Mereka adalah makhluk ajaib,diciptakan. Mereka adalah sekitar lapan kali lebih besar daripada singa biasa dan lebih kuat dari seratus helang, bertempur seperti dua kali jumlah mereka ketika bergabung, sehingga gryphons adalah sesuatu bagaikan naga akan berfikir dua kali menyerang. Hei, korang tahu bahawa ekor gryphons 'tumbuh lebih apabila ia semakin marah mereka dapatkan? itu betol. Itu sebabnya mereka menginginkan tempat yang berhampiran tasik dan sungai, untuk mendinginkan ekor mereka. Menurut legenda, gryphons tidak main makan jew orang. Mereka mencari orang yang paling baik, paling ramah dan berguna dalam bandar.


Malangnya, kebanyakan orang tidak tahu apa itu Gryphon adalah, apalagi bagaimana mengeja nama mereka. tidak Ada filem Gryphon dan bebarapa novel Gryphon. Mercedes Lackey menulis di seluruh dunia yang mempunyai tentang gryphons. buku utamanya adalah The Gryphon Gryphon Black, The Gryphon White, dan The Silver Gryphon. Dia memberi mereka keperibadian bagus dan menangkap bagaimana rasanya menjadi Gryphon yang agak baik. Ada Griffon dalam Alice in Wonderland, tapi itu satu kurang disajikan. Malangnya, tidak banyak gryphons rahmat rak-rak kami, barang. Bahkan AD & D, mereka introducers makhluk besar mitos, melayan gryphons sebagai binatang hanya bodoh.



Tempat terbaik untuk info Gryphon adalah ringkasan yang mitologis! Setiap buku mempunyai versi sendiri Gryphon, dan, tak diragukan lagi, setiap buku mantra nama berbeza. Sebahagian besar menggambarkan Gryphon standard, tetapi ada keturunan lain. Sebuah Gryphon-ular memiliki kepala ular, tubuh singa, dan kaki burung. Sebuah singa-Gryphon mencari seluruh dunia seperti singa dengan kaki belakang mirip burung. Tak satu pun dari makhluk-makhluk ini mempunyai sayap, namun, Hippogriff tidak. Hippogriffs adalah persilangan antara Gryphon dan pegasus dan cukup binatang langka. Mereka mempunyai telinga berumbai, kepala, kaki depan dan cakar, bulu-surai, dan sayap dari Gryphon (yang tidak terlihat terlalu berbeza dari sayap dari pegasus), tetapi mereka dalam segala hal lain seperti kuda. Kerana gryphons sangat suka makan kuda, salah satu keajaiban tentang kesihatan mental makhluk seperti itu.


Sejarah Gryphon
Secara sejarah, lagenda Gryphon berasal dari Issedonians (yang tinggal di luar pergunungan Ural). Mereka mempunyai reputasi menjaga harta karun di lombong emas dari India dan Scythia. Gryphons telah muncul di Babel dan digambarkan dalam Het, Asyur, dan seni Parsi. Gryphon ini dianggap murah hati sebuah pembinaan kerana ia merupakan gabungan dari singa dan helang, dua makhluk matahari. Gryphons seharusnya menarik kereta dari Apollo dewa Matahari melintasi langit setiap hari. Gryphons juga terkenal untuk meletakkan telur batu akik murni di sarang emas. Seperti gagak mereka tampaknya memiliki dan menikmati harta * * sparklies dan difahami jengkel pada manusia yang cuba untuk mencuri dari cache mereka. Sang dewi Nemesis memegang Gryphon suci, kerana baik pendendam dan waspada. Amusingly, aku sudah mendengar laporan dua sumber yang Gryphon ini diadopsi oleh gereja Kristian sebagai simbol Kristus, dengan setengah singa mewakili kematian Kristus dan setengah-helang mewakili keilahian Kristus. Lihat: semua orang ingin masuk pada gryphons!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...