Wednesday 2 March 2011

KiTSUNE

Shen nak menyajikan  makhluk dalam legenda yang dipercaya sebagai makhluk yang nyata oleh sebagian orang, dan tak pasti  bukti kewujudannya. Beberapa di antaranya mungkin sudah tidak ada lagi, sementara yang lainnya dibuktikan tidak nyata dan yang lainnya merupakan makhluk menurut berbagai agama dan kepercayaan.



Apa Kitsune?

Kitsune adalah roh rubah Jepun. Mereka melihat segala sesuatu seperti rubah nyata kecuali kenyataan bahawa mereka mempunyai kekuatan khusus dan kemampuan. Mereka bukan hantu, lebih seperti jenis goblin. Hal ini diyakini bahawa di zaman purba, orang-orang Jepun dan rubah hidup bersama-sama erat dan bahawa rubah dianggap sebagai makhluk dermawan. Kemungkinan bahawa kultus Inari, bahagian dari agama Shinto animis Jepun yang melibatkan rubah, lahir dari keyakinan. Gagasan bahawa serigala penipu jahat nampaknya telah datang dari China sekitar abad ke-7. cerita rakyat China kaya akan cerita rubah jahat.

Seperti saya katakan, kitsune memiliki kekuatan super dan mereka memperoleh lebih banyak saat mereka tumbuh dewasa. Mereka dipercayai memiliki kehidupan yang sangat panjang (ribuan tahun) dan begitu, rubah tua boleh menjadi sekutu kuat atau musuh. Beberapa kemampuan mereka termasuk mulut dan / atau ekor menghasilkan api atau petir. Mereka juga boleh terbang, masuk ke dalam mimpi orang-orang dan mengendalikan mereka. Mereka adalah master dalam seni mencipta ilusi untuk memikat umat manusia ke dalam tempat-tempat berbahaya. Kitsune juga mendapatkan ekor lebih dengan bertambahnya usia mereka. Dalam dongeng yang paling (tidak ada pun maksud), mereka mempunyai ekor satu, lima, tujuh atau sembilan. Sembilan rubah kyuubi ekor yang disebut (九尾) (harfiah "9 ekor") (nine tailed fox).dan putih atau emas. Mereka benar-benar kuat dan kadang-kadang dianggap mahatahu.


Kitsune kadang-kadang digambarkan memegang bola di mulut mereka atau dengan ekor mereka.name bola putih disebut-hoshi no tama-(星 の 玉) dan diduga menjadi sumber dari beberapa, jika tidak semua, kekuatan kitune's. Hal ini diyakini bahawa rubah tidak boleh tinggal jauh dari mereka untuk benar-benar lama tanpa kehilangan kekuatan mereka Mereka boleh. digunakan untuk memancing manusia untuk pergi ke tempat-tempat berbahaya dan  di mereka boleh berubah menjadi tubuh wanita muda dan ape-ape yang hendak mereka miliki.

Beberapa orang cakap pulak cerita  tentang kitsune vampir, makan pada darah dan / atau korban jiwa mereka. Namun, kisah mereka jarang berlaku.

Ada dua kategori besar kitsune,ia Zenko, rubah biasanya baik yang berkaitan dengan kultus Inari, dan ia yako, orang-orang jahat yang menipu manusia. Ada kategori lain yang berbeza-beza bergantung pada cerita rakyat tempatan.


Apa kitsune lakukan?

 kitsune adalah bentuk shifter. Menurut cerita tertentu, mereka hanya boleh mula menukar bentuk berbeza pada 50 atau 100 tahun . Dalam rangka morph, kitsune perlu meletakkan, buluh daun atau tengkorak di atas kepala mereka. Rubah terkenal untuk menganggap bentuk wanita muda yang cantik tetapi juga boleh menjadi replika yang tepat dari orang yang sebenarnya. Ada, bagaimanapun, tidak ada batasan bentuk mereka boleh menganggap.ia kitsune shifter bentuk paling umum disebut nogitsune. Mereka suka untuk mengaburi orang dan menyebabkan malapetaka.


Jika Korang menemui seorang wanita sendirian yang indah di senja hari, kemungkinan besar bahawa ia sebenarnya ialah kitsune. Untuk memastikan, korang perlu mencari apakah dia mempunyai rambut halus indah dan jika dia menyembunyikan ekor atau badan berbulu bawah kimononya.Anjing seharusnya dapat melihat bentuk nyata dari kitsune.di bila-bila masa dan begitu (lebih baik menunggu sampai dia mabuk untuk itu.) kitsune ketakutan dan mengelakkan dari  mereka. Hal ini juga percaya bahawa bayangan kitsune seperti bentuk wanita,ketika di sungai.atau pun cermin seperti gambar di atas, Berjalan-jalan dekat sungai mungkin idea yang baik.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...